Számtalan tanulmány foglalkozik az ősi abakusszal, ami bizonyítottan egy modern mentális eszköz.
Kutatásokat végeztek több Európai és Afrikai egyetemen (University of Manchester, University of Khartoum, University of Ulster).
Ezekben 3185 gyermek vett részt, 7-11 éves kor között.
Bizonyították, hogy az abakuszon tanuló gyermekek IQ-ja átlagosan 7.11 ponttal magasabb, mint azon diákoké, akik nem vettek részt a programban.
Forrás: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886908002171
Ahhoz, hogy megfelelően mutassuk be iskolánkat, elengedhetetlen, hogy megértsük azt, hogyan is működik az agy.
Az agy fő feladata az, hogy az adatokat összegyűjtse, feldolgozza és utasításokat adjon. Agyunk két féltekéből áll, ami a bal és a jobb. Mindkét agyfélteke testünk „ellentétes” oldalát ellenőrzi, tehát a jobb agyfélteke felelős a testünk bal oldaláért, és azokért a képekért, amiket a bal szemünkkel látunk. A bal, testünk jobb oldaláért és azon képek feldolgozásáért, amit a jobb szemünkkel látunk. Mindkét félteke hasonló, a külömbség a funkciójukban van.
Roger Sperry neurológus tanulmányozta az agyműködést, munkájáért Nobel-díjat nyert. Sperry tanulmányozta azon páciensek agyi aktivitását, akiknek műtéti úton távolították el a hidakat az agyféltekék